Blogger Layouts

Friday 9 March 2012

Counselling=))

Assalamualaikum wbt. =)


Well,sume pon banyak macam nie kann ?Biasa lahh.
Hidup .Mane ade hidup takdak masalah.Mmg kadg2
smpai satu tahap tuh rase nak kene sawan jaa.Mcm
xboleh tahan .Now,aku baru jaa sakit hati nihhh.
Sabar sabar .Ohh,korg yg bace jgn terase.Sbb,aku
tawu sape bace blog aku.Bukan korang punn.Now,
aku tgh berlatih tak mencarut dekat mane2 laman
sosial ahh.Cewahh,dah macam jd budak baek lahh
pulak >.< Good what.Nie nak cita pasai masalah kaa
exam harinie ?2x lahh.alang2 dah habes exam and
tengah cuti nie,post pon panjang ahh sikit.Hahaha.
*padahal sebb kene twitlimit,tuh layan blog =='


STORY1 :-
Exam ?Harinie den exam Bio jaa.The last subject
lah kiranyaa.Senang ?Act senang kalau aku study
and buat kertas latihan yg ckgu penah bagi yg 
exactly 80% maybe,msuk march test nie ! Ohh man.
Tape,aku xtarget nak A+ or what ponnn.Hahaha.
Buat March test macam org nak jawab soalan ABC
jaa.Alasan fail@markah down ? "Alahhh,baru fes 
exam.The 'culture shock' sikitt." Manyak kau.Tuh
sebb kau blaja last minit ! (macam aku) Means,
Bio aku harinie agak susah sbb aku xingat btol2
suatu fakta tuh.Naseb badan lah.Yg aku target 
mmg down gilaaaa,Chemist Fizik Addmaths.Yg laen
takat ade harapan C and ke atas lah.But those
subject kat atas tuh,aku xtaw ade harapan hidup
ke tak.Tp takmau ahh aku yg paling tercorot.
Malu den =='


STORY2 :-
Pasal masalah2 nie,haaa mule lah aku nak cungkil
bakat jadi counselor nie.Hahaha.Lantak pi.If kau
betol2 ade masalah,first kau beribadah dulu dgn
Allah. *jgn nak cakap aku bajet alim lak* Tuh the
first thing.The second thing,kau pk pasal diri kau,
scare psychology.Means,ape yg kau buat sumthing,
yg kau akan lupe sekejap masalah yg 'mmbelggu'
kau tuh.Yelah,even SEKEJAP kau happy tapi
bermakna jugak kann.Memg lah masalah tuh xboleh
nak lenyap dari kau macam tuh jaa.The third ways
is kau try face to face dgn masalah kau sendrik.
Kalau takat kau kata , "Alahh.aku bengang betol
lahh .msalah 24jam.aku taktahan." tp kau takdak
usaha pon nak selesaikan,baek kau ke longkang
sekarang.Hahah.Tp kalau usahe kau xberhasil jugk
EVEN kau dh try BANYAK kali,terpakse berserah 
lah.Even dah lebih sekali pon.Tapi,jage lah sikap
tuh aku cakap.Jgn jadi macam AKU .


        -smpai disini sajalah =))-

No comments:

Post a Comment